Dienstag, 6. Juli 2021

To: MARLAPAIGE

I am not a wise man
I fall in love
every day
in someone else

it would be a sin
when i all
the wonderful eyes
thrown in my face
on the street
would throw

from women
the one in me in a dream
to encounter

my whole life
I can't get it going
that you and others
at the request
Your wonderful lips
I haven't kissed

I was
i'm blinded
from the beauty
of a woman

until today falls
a holy shower - rain
if me a woman
with a smile
throws her eye

I can
i don't want me
defend against it

to the fire
that a woman
ignited in me
and not me
able to delete

*

Ich bin kein weiser Mann
ich verliebe mich 
jeden Tag 
in jemand anderen

eine Sünde wäre es
wenn ich all 
die wunderbaren Augen
die mir ins Gesicht geworfen
auf die Strasse 
werfen würde

von den Frauen
die in mir im Traum
begegnen

mein ganzes Leben
bringe ich es nicht los
dass Du und andere
auf die Bitten 
Eure wunderbare  Lippen
ich nicht geküsst habe

ich war 
ich bin geblendet
von der Schönheit 
einer Frau

bis heute fällt
ein heiliger Schauer - Regen
wenn mir eine Frau
mit einem Lächeln
ihr Auge zuwirft

ich kann 
ich will mich nicht
dagegen wehren

an das Feuer
dass eine Frau
in mir entzündet
und ich nicht 
zu löschen vermag

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen