Dienstag, 8. Januar 2019

Minaren

egurra garraiatzeko
zuhaitz enborekin
kargatutako
trena

hauen gainean
multzo
ego
haurra
lotu egiten da
bere buruari
irmoki

bitartean
pasartea
artean
zura
bere sinadura eraztuna
berarekin erortzen da
arteko
zutabeak

Treneko liderra
cowering
gordetzen du
hori bermatuz
eskua

Iluntasuna
batera
Minaren
bada
da
nahikoa
existentzia
gaua
arima



with Pain

timber transport
with tree trunks
loaded
train

Put on it
that I
the child
it clings
himself
firmly

While
the passage
between the
trunks
his signet ring
falls to him
between
the columns

The train leader
holding cowering
securing it
the hand

The darkness
with Pain
it is
enough for him
the existence
the night
the soul
delivered

peccato originale

Il "peccato originale" è al di fuori della scuola della Sapienza, come un avvertimento per il potere spirituale che riceve un Elite, la minaccia che la loro dottrina, la loro infallibilità, i dogmi che i loro discendenti fino alla vita ultraterrena persone docili nella loro mente, nel loro spirito fare.

Anche nel preambolo, l'onnipotenza e la potenza di una figura trascendente è cesellata oggi, nella parola e nelle Scritture in "pietra".

Il materiale (proveniente da Mater) non può essere restituito a nessuno e nulla, come un dono della propria vita, a meno che non lo si butta via da solo.

L'anima ha un lato un giorno di notte e, nelle leggi, la natura, l'incarnazione del corso, non è ancora al suo termine, è costantemente nel processo, ha cambiato il mondo interiore, il mondo esterno, il mondo interiore.

Penso che abbiamo la responsabilità, gli antenati, sulle cui spalle ci troviamo, senza un accordo con il debito esterno, una "paga", con le nostre azioni e il nostro, il compito di rendere omaggio ai loro rispetti, la loro creazione culturale con rispetto.

with respect

The "original sin" outside the school of wisdom, as a reminder to the spiritual power of an elite, the threat, that of their doctrine, their infallibility, the dogmas, they docile the people in their minds, their descendants in their spirit to the hereafter close.

Even in the preamble, the omnipotence and potency of a transcendent figure is chiselled in today, in word and scripture in "stone".

Material (comes from Mater) can not be given back to anyone and nothing, as a gift of one's own life, unless one throws it away by itself.

The soul has a night and a day-side, in which the laws, the nature, the incarnation which is in progress, not yet at its end, are constantly changing in the process, the inner world, the outer world, the inner world.

I think we have the responsibility, the ancestors, on whose shoulders we stand, without external debt settlement, a "pay", with our actions and let, the task to pay their respects, their cultural creation with respect.