Samstag, 2. April 2022

all hell broke loose

my sins
are not secrets
they become me
whether I want it or not
across my mind
evident every day

the hope
is a bloodstained cloth
love promises much
what she said in her promise
cannot comply

my bones
will be later
under the earth
already at the decomposition
of bacteria
who sustain my life until now
eaten up

the unrest is a sign
that man is a consciousness
has available
freedom is a word
for use
like everyone else

the silence stares at me
in solitude
in the drama of the soul
where I am not the author
play a supporting role
all hell broke loose

*

Meine Sünden
sind keine Geheimnisse
sie werden mir
ob ich will oder nicht
quer meiner Gedankenwelt
tagtäglich offenbar

die Hoffnung
ist ein blutverschmiertes Tuch
die Liebe verspricht viel
was sie in ihrem Versprechen 
nicht einhalten kann

meine Knochen
werden später
unter der Erde
schon bei der Verwesung
von Bakterien
die mein Leben bis jetzt erhalten
aufgefressen

die Unruhe ist Zeichen
dass der Mensch ein Bewusstsein
zur Verfügung hat
die Freiheit ist ein Wort
zum Gebrauch 
wie jedes andere auch

die Stille starrt mich an
in der Einsamkeit
im Drama der Seele
wo ich nicht der Autor bin
eine Nebenrolle spiele
ist die Hölle los

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen